ایران به عراق به عنوان یك كشور واحد نگاه می كند
نوشته شده توسط : sasurse

'سید عظیم حسینی' روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اعزامی ایرنا به شمال عراق افزود: دولت عراق و احزاب سیاسی این كشور در بین خود اختلافاتی دارند كه ما هیچگاه به آن دامن نخواهیم زد و آن را منطقی و معقول هم نمی دانیم.

وی به برخورد دوگانه برخی كشورها از جمله آمریكا و انگلیس با موضوع عراق اشاره كرد و گفت: علت این برخوردها این است كه این كشورها عراق یكپارچه را دوست ندارند و به دنبال تفرقه و جدایی در كشورهای اسلامی هستند و ما نباید در مسیر آنها گام برداریم.

وی تاكید كرد : جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست های اصولی و كلان خود به منطقه و اقلیم كردستان عراق هم در قالب كشور واحد عراق نگاه می كند.

وی در ادامه گفت: تنها در سال گذشته حدود 240 هزار ایرانی با اهداف و انگیزه های متفاوت وارد اقلیم كردستان عراق شده اند و در همین مدت 150 هزار كرد عراقی هم به كشورمان سفر كردند كه این افق روشنی برای گسترش همكاری ها ترسیم می كند.

سركنسول ایران در اربیل همچنین گفت: اكنون 18 كنسولگری در اربیل فعالیت دارند كه به جرات می توان گفت كه كل روادید صادر شده توسط آنها به اندازه روادید جمهوری اسلامی ایران نیست كه نشانه روابط عالی ایران با كردستان عراق است.

حسینی در خصوص لغو روادید برای كردهای عراقی گفت: شورای امنیت ملی لغو ویزای یك طرفه برای عراقی ها را تصویب كرده است، ولی به علت برخی مشكلات تاكنون عملیاتی نشده است.

وی، لغو رواید متقابل برای ساكنان كردستان عراق را در شرایط كنونی غیرعملی دانست و گفت: این با سیاست های كلان جمهوری اسلامی ایران سازگار نیست.

وی افزود: اكنون افراد ایرانی كه بر اساس لغو روادید اقلیم كردستان به این منطقه سفر می كنند كه در صورت خروج از كردستان و ورود به سایر مناطق عراق بازداشت شده و دچار مشكل می شوند و بخشی از وقت ما صرف آزاد كردن این افراد می شود.

جمهوری اسلامی ایران و عراق یكهزار و 400 كیلومتر مرز مشترك دارند كه 200 كیلومتر آن مربوط به استان سلیمانیه با استان های كرمانشاه و كردستان می باشد.

ایران در شهرهای اربیل و سلیمانیه با هدف گسترش همكاری سیاسی، فرهنگی و اقتصادی سركنسولگری دایر كرده است.

1139/567**1368**





:: برچسب‌ها: درختان , سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: